Zwiększanie produktywności w firmie dzięki asystentom głosowym
Bez dwóch zdań wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym, jak zwiększyć wydajność swojej firmy. Cel ten można osiągnąć poprzez zastosowanie różnego rodzaju rozwiązań, w tym odpowiedniego systemu motywacji czy też układów automatyzujących część pracy. Świetnie to widać na przykładzie kontaktu z klientem. Część pracy człowieka może przejąć na siebie wirtualny asystent, co zwiększy liczbę obsłużonych przypadków i sprawi, że działy call center i sprzedaży będą jeszcze bardziej efektywne. Sprawdź, na czym to polega.
Poszukiwanie sposobów na zwiększenie efektywności w Twojej firmie
W cyklu rozwoju firmy dochodzi do momentu, w którym coraz trudniej wpłynąć na efektywność pracowników. Bez wprowadzania zmian na poziomie zarządzania i bez wdrożenia innowacyjnych rozwiązań wręcz niemożliwe jest wykonywanie większej liczby zadań. Jest to związane z ograniczeniami czasowymi oraz możliwościami pracowników. W takiej sytuacji warto poznać dostępne na rynku możliwości. Jeżeli Twoje przedsiębiorstwo ma być wydajniejsze, a pracownicy bardziej produktywni, to warto wdrożyć kilka kluczowych zmian, a następnie mierzyć produktywność i wprowadzać ewentualne korekty.
Jak zwiększyć produktywność pracowników z asystentem głosowym?
Jednym ze skutecznych sposobów na zwiększenie wydajności pracowników w miejscu pracy jest skorzystanie z wirtualnego konsultanta głosowego w postaci voicebota. To narzędzie, które z powodzeniem sprawdza się na różnym etapie kontaktu telefonicznego klienta z firmą. Odpowiednio zaprogramowany i wdrożony wirtualny doradca głosowy przejmie na siebie część obowiązków pracownika. Z powodzeniem narzędzie to może odpowiadać za takie obszary, jak m.in.:
- kolejkowanie rozmów przychodzących;
- kierowanie zgłoszeń do odpowiednich specjalistów;
- odpowiadanie na rutynowe pytania klientów;
- przyjmowanie zgłoszeń reklamacyjnych;
- weryfikacja danych klienta;
- i wiele więcej.
To ogromny potencjał w kontekście poprawienia produktywności i zwiększenia efektywności zespołu obsługi klienta lub działu sprzedaży. Po wdrożeniu wirtualnej centrali telefonicznej Twoja firma będzie w stanie obsługiwać większą liczbę zapytań w tym samym czasie. Ułatwi to planowanie strategii działań oraz przełoży się na wzrost generowanych przychodów. To tylko kilka kluczowych korzyści związanych z zastosowaniem voicebota AI w swoim przedsiębiorstwie. Poniżej w kilku zdaniach opisano wybrane z nich.
Oszczędność czasu pracy
Oczywiście podstawową korzyścią związaną z zastosowaniem automatycznego asystenta głosowego jest oszczędność czasu pracy pracowników. Automatyzacja tego typu sprawi, że w wielu przypadkach nie będzie potrzebna ingerencja pracownika. Przełoży się to na wydajność pracy zespołu i jednocześnie ograniczy koszty jego utrzymania. Może okazać się, że po wdrożeniu nowej technologii możliwe będzie zredukowanie liczebności zespołu lub oddelegowanie wybranych pracowników do innych działań w obrębie organizacji. Koszty utrzymania voicebota są odpowiednio niższe, niż w przypadku rekrutacji i utrzymania pracownika. Przekłada się to na wzrost dochodowości prowadzonego biznesu.
Skupienie się na najważniejszych tematach
Voicebot z powodzeniem przejmie rutynowe i powtarzalne czynności, gdzie nie jest niezbędna obecność człowieka. Dzięki temu pracownicy skupią się na tym, co najważniejsze z punktu widzenia sukcesu firmy. Daje do wiele korzyści. Dużo łatwiej zmotywować pracownika do wykonywania istotnych zadań, niż w przypadku powtarzalnych, nudnych i mało wnoszących czynności. Dotyczy to m.in. działu sprzedaży. Handlowiec skupi się na prowadzeniu rozmowy ze zweryfikowanym i odpowiednio sklasyfikowanym klientem, ponieważ wcześniejsze czynności przeprowadzi za niego voicebot. To prosty krok do tego, aby sprzedawca miał lepsze wyniki. Ponadto jego pracę mogą wspierać raporty generowane z narzędzia voicebot.
Utrzymanie jednolitego i wysokiego standardu obsługi
Nie od dziś wiadomo, że jakość obsługi klienta ma wpływ na sukces przedsiębiorstwa. Warto dołożyć wszelkich starań, aby zagwarantować klientom najwyższy standard komunikacji. W przypadku voicebota będzie to bardzo proste. Jest to związane z tym, że narzędzie to nie ma słabszych dni. Rozmowa prowadzona jest zgodnie z przygotowanym scenariuszem i zawsze według jednolitego standardu. Każdy klient czuje się dobrze zaopiekowany, co wpływa korzystnie na wydajność i renomę przedsiębiorstwa oraz jego wyniki finansowe.
Nowoczesne voiceboty od EasyCall
Zależy Ci na wzroście produktywności w Twojej firmie? Rozważ wdrożenie profesjonalnego voicebota i zautomatyzuj część komunikacji z klientami. Efekty przyjdą bardzo szybko. Zaufanym parterem polskiego biznesu jest firma EasyCall. Od lat jej specjaliści projektują i wdrażają asystentów głosowych w różnych sektorach. Każde wdrożenie poprzedzone jest dokładną analizą potrzeb klienta, a narzędzie jest szyte na miarę. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą firmy EasyCall oraz do bezpośredniego kontaktu z jej przedstawicielem.