asystent głosowy

Zwiększanie produktywności w firmie dzięki asystentom głosowym

Bez dwóch zdań wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym, jak zwiększyć wydajność swojej firmy. Cel ten można osiągnąć poprzez zastosowanie różnego rodzaju rozwiązań, w tym odpowiedniego systemu motywacji czy też układów automatyzujących część pracy. Świetnie to widać na przykładzie kontaktu z klientem. Część pracy człowieka może przejąć na siebie wirtualny asystent,  co zwiększy liczbę obsłużonych przypadków i sprawi, że działy call center i sprzedaży będą jeszcze bardziej efektywne. Sprawdź, na czym to polega. 

Poszukiwanie sposobów na zwiększenie efektywności w Twojej firmie

W cyklu rozwoju firmy dochodzi do momentu, w którym coraz trudniej wpłynąć na efektywność pracowników. Bez wprowadzania zmian na poziomie zarządzania i bez wdrożenia innowacyjnych rozwiązań wręcz niemożliwe jest wykonywanie większej liczby zadań. Jest to związane z ograniczeniami czasowymi oraz możliwościami pracowników. W takiej sytuacji warto poznać dostępne na rynku możliwości. Jeżeli Twoje przedsiębiorstwo ma być wydajniejsze, a pracownicy bardziej produktywni, to warto wdrożyć kilka kluczowych zmian, a następnie mierzyć produktywność i wprowadzać ewentualne korekty. 

Jak zwiększyć produktywność pracowników z asystentem głosowym?

Jednym ze skutecznych sposobów na zwiększenie wydajności pracowników w miejscu pracy jest skorzystanie z wirtualnego konsultanta głosowego w postaci voicebota. To narzędzie, które z powodzeniem sprawdza się na różnym etapie kontaktu telefonicznego klienta z firmą. Odpowiednio zaprogramowany i wdrożony wirtualny doradca głosowy przejmie na siebie część obowiązków pracownika. Z powodzeniem narzędzie to może odpowiadać za takie obszary, jak m.in.:

  • kolejkowanie rozmów przychodzących;
  • kierowanie zgłoszeń do odpowiednich specjalistów;
  • odpowiadanie na rutynowe pytania klientów;
  • przyjmowanie zgłoszeń reklamacyjnych;
  • weryfikacja danych klienta;
  • i wiele więcej. 

To ogromny potencjał w kontekście poprawienia produktywności i zwiększenia efektywności zespołu obsługi klienta lub działu sprzedaży. Po wdrożeniu wirtualnej centrali telefonicznej Twoja firma będzie w stanie obsługiwać większą liczbę zapytań w tym samym czasie. Ułatwi to planowanie strategii działań oraz przełoży się na wzrost generowanych przychodów. To tylko kilka kluczowych korzyści związanych z zastosowaniem voicebota AI w swoim przedsiębiorstwie. Poniżej w kilku zdaniach opisano wybrane z nich. 

Oszczędność czasu pracy

Oczywiście podstawową korzyścią związaną z zastosowaniem automatycznego asystenta głosowego jest oszczędność czasu pracy pracowników. Automatyzacja tego typu sprawi, że w wielu przypadkach nie będzie potrzebna ingerencja pracownika. Przełoży się to na wydajność pracy zespołu i jednocześnie ograniczy koszty jego utrzymania. Może okazać się, że po wdrożeniu nowej technologii możliwe będzie zredukowanie liczebności zespołu lub oddelegowanie wybranych pracowników do innych działań w obrębie organizacji. Koszty utrzymania voicebota są odpowiednio niższe, niż w przypadku rekrutacji i utrzymania pracownika. Przekłada się to na wzrost dochodowości prowadzonego biznesu. 

Skupienie się na najważniejszych tematach

Voicebot z powodzeniem przejmie rutynowe i powtarzalne czynności, gdzie nie jest niezbędna obecność człowieka. Dzięki temu pracownicy skupią się na tym, co najważniejsze z punktu widzenia sukcesu firmy. Daje do wiele korzyści. Dużo łatwiej zmotywować pracownika do wykonywania istotnych zadań, niż w przypadku powtarzalnych, nudnych i mało wnoszących czynności. Dotyczy to m.in. działu sprzedaży. Handlowiec skupi się na prowadzeniu rozmowy ze zweryfikowanym i odpowiednio sklasyfikowanym klientem, ponieważ wcześniejsze czynności przeprowadzi za niego voicebot. To prosty krok do tego, aby sprzedawca miał lepsze wyniki. Ponadto jego pracę mogą wspierać raporty generowane z narzędzia voicebot.

Utrzymanie jednolitego i wysokiego standardu obsługi

Nie od dziś wiadomo,  że jakość obsługi klienta ma wpływ na sukces przedsiębiorstwa. Warto dołożyć wszelkich starań, aby zagwarantować klientom najwyższy standard komunikacji. W przypadku voicebota będzie to bardzo proste. Jest to związane z tym, że narzędzie to nie ma słabszych dni. Rozmowa prowadzona jest zgodnie z przygotowanym scenariuszem i zawsze według jednolitego standardu. Każdy klient czuje się dobrze zaopiekowany, co wpływa korzystnie na wydajność i renomę przedsiębiorstwa oraz jego wyniki finansowe. 

Nowoczesne voiceboty od EasyCall

Zależy Ci na wzroście produktywności w Twojej firmie? Rozważ wdrożenie profesjonalnego voicebota i zautomatyzuj część komunikacji z klientami. Efekty przyjdą bardzo szybko. Zaufanym parterem polskiego biznesu jest firma EasyCall. Od lat jej specjaliści projektują i wdrażają asystentów głosowych w różnych sektorach. Każde wdrożenie poprzedzone jest dokładną analizą potrzeb klienta, a narzędzie jest szyte na miarę. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą firmy EasyCall oraz do bezpośredniego kontaktu z jej przedstawicielem. 

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *